Συνέντευξη: Η Μελεντίνη μιλάει για το soundtrack της ταινίας "Άφτερλωβ"

16/05/17

Εύη Χουρσανίδη

Η Μελεντίνη, ιδιαίτερη τραγουδοποιός και τραγουδίστρια, φωνή των Sequence Theory Project, μέσα από τους οποίους μας συστήθηκε, πειραματίστηκε με τη metal συμμετέχοντας στους Universe217 κυκλοφόρησε ένα ντεμπούτο σόλο άλμπουμ ("Explosions Around, The Desert Inside", 2013) που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και εμφανίστηκε σε πολλά εγχώρια live stages στο πλευρό των Running Blue Orchestra και του Theodore. Έχοντας ήδη γράψει μουσική για ταινίες μικρού μήκους καθώς και για video σύγχρονου χορού -και ενώ ετοιμάζεται για την κυκλοφορία του δεύτερου δίσκου της- η Μελεντίνη επελέγη από το σκηνοθέτη Στέργιο Πάσχο για να γράψει μουσική για την ταινία του, "Άφτερλωβ".


Πώς ξεκίνησε η συμμετοχή σου στο project "Άφτερλωβ" και ποιο ήταν το "brief";
Ο Στέργιος είχε ακούσει τη μουσική μου από ένα φίλο/συνεργάτη και ήρθε στην παρουσίαση του "Explosions Around, The Desert Inside" όπου εκεί μου μίλησε πρώτη φορά. Παρακολούθησα λοιπόν τις ταινίες του, αμέσως μου έκαναν κάτι μέσα μου. 'Υστερα κάναμε παρέα σα να γνωριζόμαστε από πάντα. Εκείνο τον καιρό έγραφε ένα άλλο σενάριο. Ωστόσο προέκυψε αυθόρμητα η ιδέα για το Αφτερλωβ. Δε θυμάμαι πότε ακριβώς μου πρότεινε να γράψω το soundtrack αλλά στο κεφάλι μου έπαιζε η μουσική της ταινίας ήδη από όταν μου εκμυστηρεύτηκε το καινούριο του σενάριο. Κάποια στιγμή μου έδωσε εμπιστευτικά να διαβάσω το πρώτο draft , ήταν από τα πιο συγκινητικά πράγματα που έχω κρατήσει στα χέρια μου.

Ποια εικόνα, σκέψη ή αφορμή είχες στο μυαλό σου όταν έγραφες μουσική για την ταινία;
Μόνο την ίδια την ταινία μπορείς να έχεις ως αφορμή όταν φτιάχνεις τη μουσική της αλλιώς ποιος ο λόγος να γράψεις μουσική για σινεμά;

 



Περιορίζεται η αυτοέκφραση και η καλλιτεχνική ελευθερία όταν εμπλέκονται και άλλα άτομα στο τελικό αποτέλεσμα (εν προκειμένω, ο σκηνοθέτης της ταινίας;)
Εξαρτάται με ποιον θα συνεργαστείς. Πολλές φορές θα βρεις τον εαυτό σου πολύ περιοριμένο όταν εκτελείς την ιδέα κάποιου άλλου. Αλλά αυτό δε με ενοχλεί καθόλου όταν πρόκειται για ένα εγχείρημα πηγαίας έμπνευσης. Όταν το έργο έχει ως πρώτη ύλη σκοπιμότητες άλλες εκτός από την ίδια τη δημιουργία ή υπάρχει απειρία στο χειρισμό των πραγμάτων τότε εκεί σίγουρα νιώθω άβολα. Στην περίπτωση του Άφτερλωβ ο Στέργιος είχε σαφώς ισχυρή κατεύθυνση πάνω σε συγκεκριμένα ζητήματα, χρειάστηκε πολλή δουλειά για να πειραματιστώ με ηχοχρώματα, να ανακαλύψω το κατάλληλο ύφος σε σχέση με τις οδηγίες του. Ασχολήθηκε εκτενώς με την παρουσία της μουσικής η οποία έπρεπε να ταυτίζεται απόλυτα με τη διάθεση της εκάστοτε σκηνής. Γνώριζε όμως καλά τον άνθρωπο που είχε μαζί του σε αυτό και με είχε επιλέξει ακριβώς για αυτή την λειτουργία. Βοηθούσαμε ο ένας τον άλλο στην εξέλιξη του ρυθμού. Οπότε έπρεπε να είμαι σε διαρκή εγρήγορση σε σχέση με τις εκάστοτε αλλαγές στο μοντάζ. Στην ταινία ακούγονται επίσης ένα βαλς του Χάρη Φραγκούλη στο πιάνο καθώς και 3 κλασικά έργα: Vivaldi, Toccata - Bach, Marche Funèbre - Chopin. Αυτό για μένα είχε αρχικά μια δυσκολία ως προς την ενότητα της μουσικής, όμως καταλάβαινα την ανάγκη του σκηνοθέτη να δώσει τη δική του μουσική ερμηνεία ώστε να προσεγγίσει πολυεπίπεδα την αφήγηση και να αναδείξει το χιούμορ της υπόθεσης. Ηχογράφησα ζωντανά τύμπανα, τρομπέτες, φλάουτα, τσέλα αλλά ασχολήθηκα και με το sound design. Την επεξεργασία και την παραγωγή την έκανα στο Βερολίνο, στον υπολογιστή μου.


Ζεις στο Βερολίνο. Τι σου λείπει πιο πολύ από την Ελλάδα, όταν έχεις να την επισκεφθείς καιρό;
Μου λείπουν οι φίλοι μου, οι βεράντες, τα γιασεμιά και οι ταινίες με ελληνικούς υπότιτλους.



Λίγα λόγια για το επερχόμενο άλμπουμ σου, "ZRSHA, Fundus Uterus"; Τι σημαίνει ο τίτλος του και πώς συνδέεται με το μουσικό περιεχόμενο του δίσκου;

Fundus Uterus είναι ο πυθμένας της μήτρας σε ένα μοναδικό σύμπαν που ονόμασα «Ζάρουσα», μια υπαρξιακή αποκάλυψη πάνω στους παράλληλους κόσμους, ότι δηλαδή εσύ κάθεσαι εδώ και μία άλλη εκδοχή σου βρίσκεται στο ίδιο δωμάτιο. Αυτός είναι ο πυρήνας της δημιουργίας του καινούριου δίσκου. Aυτό μπορώ να πω προς το παρόν.


Ποια είναι η αγαπημένη στιγμή της μουσικής καριέρας σου μέχρι στιγμής;
Πολλές αλλά δύο με έχουν σημαδέψει. Η προβολή του "Αφτερλωβ" στο Λοκάρνο. Ήταν η πρώτη φορά που άκουσα τη μουσική μου στο σινεμά. Σε προηγούμενες δουλειές δεν είχα καταφέρει να παρευρεθώ στις προβολές. Και η πρόσκληση του βρετανού παραγωγού Steve Jansen, από τους Japan, να γράψω στίχους ερμηνεύοντας ένα κομμάτι του δίσκου του. Ήταν ήδη ένας από τους αγαπημένους μου καλλιτέχνες και αυτή η εξέλιξη ήρθε σαν απ'τον ουρανό, με βρήκε στο Soundcloud όπου είχε ακούσει τη μουσική μου τυχαία. Οπότε τη στιγμή που πήρα το mail έτρεχα πάνω κάτω στο στούντιο σαν παιδάκι από τη χαρά μου.


Πέντε πράγματα που θα θελες να κάνεις μες στο καλοκαίρι;
Θα ήθελα να μπορούσα να βρεθώ κάπου ψηλά, που να μη χρειάζεται να μιλάω με κανέναν και να μη μου μιλάει κανείς, και να μην ακούγεται τίποτα.

Πού πάει η αγάπη όταν τελειώσει;
Ό,τι τελειώνει δεν είναι αγάπη.


Το "Άφτερλωβ" κυκλοφορεί στις αίθουσες στις 18 Μαΐου από την Strada Films. Παρακάτω μπορείτε να ακούσετε τη μουσική της ταινίας:

tags / movies

Ακούστε το νέο τραγούδι της Sia, "To Be Human", από την ταινία "Wonder Woman"

26/05/17

Η πρώτη υπερηρωική ταινία με κεντρικό χαρακτήρα γένους θηλυκού κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες στις 8 Ιουνίου.
Kelly

Kερδίστε προσκλήσεις για την πρεμιέρα της 2ης Ρετροσπεκτίβας Weird Wave και την ταινία "Με λένε Τζιγκ"

24/05/17

Ένας νέος σούπερ ήρωας made in Italy ξεκινά το 2ο αφιέρωμα στο εκλεκτικό πρόγραμμα της εταιρείας διανομής Weird Wave.
Μαρία Δημητρίου

Πέθανε ο ηθοποιός Sir Roger Moore στα 89 του χρόνια

23/05/17

Ο εμβληματικός ηθοποιός είχε ενσαρκώσει το ρόλο του James Bond σε επτά ταινίες.
Kelly

Tα "Alien" από το χειρότερο προς το καλύτερο

20/05/17

Το ranking όλων των "Alien" είναι υποκειμενική υπόθεση, αν και ο κανόνας έχει διαχρονικά τοποθετήσει τα δύο πρώτα να εναλλάσσονται στην κορυφή και τα επόμενα στις τρεις τελευταίες θέσεις.
Ed Wood

Facebook Comments

Imam Baildi Live