Στο ντεμπούτο τους "Alarm", οι Αθηναίοι Dead Radio αποδεικνύονται άριστοι μαθητές του γνήσιου εναλλακτικού ροκ

10/01/17

Μάρκος Φράγκος

Ο τρόπος που ξεκινούν το ντεμπούτο άλμπουμ τους, "Alarm", οι Αθηναίοι Deaf Radio σε παίρνει από τα μούτρα: ένα τρελό ρολλαριστό boogie, το "Aggravation", ροβολάει χωρίς σταματημό σε κάποιο ίσωμα, σαν να τρέχει να συναντήσει τους Status Quo ή τους Screaming Trees - δεν είμαι σίγουρος.

Στη συνέχεια, οι Πάνος Γκλίνος (κιθάρα, φωνή), Δημήτρης Σακελλαρίου (κιθάρα, φωνητικά), Αντώνης Μάντακας (μπάσο) και Γιώργος Διαθεσόπουλος (τύμπανα), ακούγονται πιο διαλλακτικοί αλλά μη φανταστείτε ότι διαπραγματεύονται και πολύ τις επιρροές τους. Όχι. Το post grunge είναι εδώ μέσα σε όλη τη μυθική λάμψη της κληρονομιάς του και διαποτίζει το "Alarm" από την αρχή μέχρι το τέλος του, ακόμα και κει που το βαρύ μεταλλικό blues αίσθημα παίρνει κεφάλι ("Anytime") ή μήπως, ειδικά σε αυτό; Το "Alarm" δεν ξεφεύγει πολύ από την υπόσχεση που είχε δώσει το διπλό single τους "Down On Her Knees"/"No Hay Banda" τον Μάιο του 2015: βαρύ μεταλλικό rock εναλλακτικών, αμερικανικών ριζών με μια ιδιαίτερα έντονη ικανότητα να γράφουν μελωδίες που "πατάνε" γερά στο έδαφος και να συνθέτουν ευανάγνωστα, καλοσχηματισμένα τραγούδια. Ο όγκος στον ήχο τους είναι το πλεονέκτημά τους σε μια σκηνή που φαίνεται διχασμένη ανάμεσα στους Black Sabbath και τους Nirvana αλλά μάλλον αυτά τα αρχέτυπα ήταν πάντα η αδιασάλευτη βάση του εναλλακτικού rock τα τελευταία τριάντα και βάλε χρόνια.

Οι Deaf Radio είναι άξιοι μουσικοί -αλήθεια είναι- και ένας λόγος που το "Alarm" ακούγεται τόσο γερό είναι αδιαμφισβήτητα αυτός. Ένας άλλος λόγος είναι το πώς τραγουδάει ο Πάνος Γκλίνος - με μια αφ' υψηλού αξιοπρέπεια και ένα μέταλλο καθαρό και πολιτισμένο, χωρίς ίχνος δραματικότητας. Όπως και η ερμηνεία του Γκλίνου, έτσι και η "τοποθέτηση" των Deaf Radio δεν έχει σταριλίκι μέσα της (δεν είμαι απόλυτα σίγουρος αν αυτό είναι θετικό ή όχι για την εμπορική πορεία τους) και επίσης δεν έχει καθόλου τις παθογένειες που μπορεί κανείς συχνά να συναντήσει στην ελληνική σκηνή αυτού του ήχου. Το μυστικό πάντα είναι να κάνει κανείς τις αδυναμίες δυνάμεις και να χρησιμοποιεί την ελάχιστη δυνατή ώθησή του για να βγει νικηφόρα μπροστά. Οι Deaf Radio αυτό κάνουν σε όλη τη διάρκεια του "Alarm": ξεκινούν από την παραμικρή ιδέα, το ελάχιστο δυνατό σπέρμα δημιουργίας και το χτίζουν με πειθαρχημένα ντεσιμπέλ, του δίνουν όγκο και υπόσταση, το παραδίδουν τεράστιο και υποβλητικό, χωρίς πουθενά να νιώθει ο ακροατής τους ότι προσπαθούν να τον ξεγελάσουν.

Οι σπινταριστές στιγμές τους είναι απολαυστικές ("Aggravation", "Revolving Doors", "Trapped") και οι πιο συρτές κρύβουν ένα σασπένς στις κλιμακώσεις τους ("Vultures & Killers", "Oceanic Felling") και κει λίγο πριν το τέλος φουντώνουν τις φιλοδοξίες τους σε μια επτάλεπτη πληθωρική σουίτα ("And We Just Pressed The Alarm Button") αφήνοντας ακέραιες εντυπώσεις για ένα rock που αγαπούν βαθιά και υπηρετούν με ιδρώτα γνήσιο. Μένει μόνο να νιώσουν πρώτα οι ίδιοι το πόσο σημαντικό είναι το πάθος μιας συναισθηματικής έξαρσης που μπορεί να γίνει τραγούδι και να ποτίσουν με σπουδαιότητα τα θέματά τους τα οποία ως τώρα παραδίδονται με μια "ορθότητα" και μια πιστή εφαρμογή των οδηγιών του "σωστού", καλομελετημένου, στιλιστικά άψογου rock.

Όμως όσο σωστοί και αν στέκονται απέναντι στο rock τους, η πραγματική ανάγκη (νομίζω και των ίδιων πρώτα αλλά και του κοινού τους) είναι να υπερβούν την ορθότητα και να νιώσουν σημαντικοί. Συναισθηματικά.


Αν σας άρεσε αυτό, ακούστε και αυτά:

- Masters Of Reality - "Masters Of Reality"
- Afghan Whigs - "Gentlemen"
- Queens Of The Stone Age - "Songs For The Deaf"
- Black Angels - "Passover"
- Screaming Trees  - "Sweet Oblivion"

 

Just 3: τα τρία τραγούδια που μας άρεσαν αυτή την εβδομάδα (XXII)

18/02/17

Τρεις "κούκοι" (μεταξύ των οποίων η Sia και οι Underworld) φέρνουν την άνοιξη...
Μάρκος Φράγκος

Στο δεύτερο άλμπουμ της "Works For You", η Σtella ισοφαρίζει τη λαμπερή εντύπωση του πρώτου

15/02/17

Καθαρή ματιά, απλότητα και υψηλή αισθητική φτιάχνουν ένα δίσκο που καταρρίπτει τη γαρνιτούρα, γράφει ο Μάρκος Φράγκος.
Μάρκος Φράγκος

Just 3: τα τρία τραγούδια που μας άρεσαν αυτή την εβδομάδα (XXI)

10/02/17

Τρεις επιλογές από μια πολυπρισματική επικαιρότητα...
Μάρκος Φράγκος

Album review: Σοφία Σαρρή - "Euphoria"

10/02/17

Με το σόλο ντεμπούτο της, η πρώην συνεργάτις των Night Οn Earth και του Θανάση Παπακωνσταντίνου γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ Bat For Lashes και Natasha Khan, αλλά στη θέση του δημιουργεί έναν κατηφορικό λαβύρινθο, γράφει ο Μάρκος Φράγκος.
Μάρκος Φράγκος

40 χρόνια "Rumours": πώς οι Fleetwood Mac έφτιαξαν το κλασικό τους άλμπουμ με τα συστατικά sex, drugs & rock 'n' roll

06/02/17

Μια επέτειος για ένα από τα σημαντικότερα άλμπουμ στην ιστορία της μουσικής, με ένα επεισοδιακό making of.

Μάρκος Φράγκος

Facebook Comments

Athens Music Festival