Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ: BONNIE TYLER - "TOTAL ECLIPSE OF THE HEART'

11/03/2013

Μάρκος Φράγκος

Η Bonnie Tyler δεν έχει αλλάξει μέσα στα χρόνια. Στις παραμονές της φετινής Eurovision με την εκπροσώπηση της Αγγλίας και το “Believe In Me” εμφανίζεται ψηφιακή (πλέον) και “αρχοντόβλαχα” όπως τότε που ούτε λίγο ούτε πολύ επέβαλλε τις βάτες, τις αραχνοΰφαντες χλαμύδες-μαντώ και την ξανθιά λεοντή ως μία από τις πολιτισμικές κατάρες των 80s. Η Bonnie Tyler στο “Believe In Me” δεν έχει κουνηθεί ρούπι από τις “ποιότητες” που την ανέβασαν πριν από τριάντα ακριβώς χρόνια στο Νο.1 των charts του πλανήτη.

Πριν από 30 χρόνια ακριβώς, η Bonnie Tyler έγινε η κυρία (πάντα με την αύρα θείας) που λειτούργησε ως άλλοθι του γιαλαντζί rock για όλους εκείνους στους οποίους το rock ακουγόταν και φαινόταν άπλυτο και φτωχό. Έγινε η αρχιέρεια της επικής μπαλάντας, μία πρωτοπόρος του haircut A.O.R. που άφησε το στίγμα της με ένα μνημειώδες δραματούργημα που ανάλογα με τη θέση στην οποία στέκεται κάποιος, το αντιμετωπίζει ως ύψιστο κιτσαριό ή απλά ως περίτεχνη, θεατρική στιγμή του κορπορατικού rock από αυτές που χτίζουν αναμνήσεις στο ΥouΤube και στα αναβιωτικά πάρτι.

Το 1983 η Bonnie Tyler αισθανόταν ότι κάνει μία καινούργια αρχή. Είχε μόλις αποδεσμευτεί από ένα δυναστικό συμβόλαιο με μία εταιρία παραγωγής σύμφωνα με το οποίο ήταν υποχρεωμένη να τραγουδάει μόνο δικά τους τραγούδια χωρίς να έχει κανέναν έλεγχο πάνω στο υλικό της, ούτε καμία άποψη για το τι θα τραγουδήσει. Δύο μόνο επιτυχίες (“Lost In France” το 1976 και “It’s A Heartache” το 1978) μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια δεν φάνηκε να βρίσκουν μία συνέχεια, παρά τις επίμονες προσπάθειες των παραγωγών-συνθετών της Ronnie Scott και Steve Wolfe. Η απογοήτευση ήταν διάχυτη.

Όταν υπέγραψε με μία καινούργια εταιρία management, της δόθηκε η ελευθερία όχι μόνο να επιλέξει το υλικό της αλλά και τον παραγωγό της αρεσκείας της. “Ήμουν πάντα fan του Phil Spector και του τεράστιου ήχου που είχε,” έλεγε κατόπιν η ίδια στο Billboard. “Ο μόνος παραγωγός που μπορούσε να δημιουργήσει εκείνο τον επικό ήχο σε κείνες τις μέρες ήταν ο Jim Steinman. Έτσι, όταν ρωτήθηκα για πιθανούς παραγωγούς, βρισκόταν στην κορυφή των προτιμήσεών μου, αν και δεν πίστευα πραγματικά ότι θα δεχτεί. Άλλοι παραγωγοί που πίστευα ότι θα μου ταίριαζαν ήταν ο Phil Collins, ο Jeff Lynne και ο Alan Tarney.”

Η CBS προσέγγισε τον Steinman για να κάνει παραγωγή στην Bonnie αλλά επειδή ήταν απασχολημένος με ένα soundtrack, αρνήθηκε την πρόταση. “Είχα επίσης μία έντονη υποψία ότι ο Steinman θεωρούσε την όλη ιδέα γελοία αλλά μία μέρα μού τηλεφώνησε εντελώς ξαφνικά και μου είπε ότι αν δεν είχα ήδη βρει παραγωγό, ενδιαφερόταν.”

Η Bonnie Tyler ταξίδεψε από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη για να συναντήσει τον Jim Steinman στο διαμέρισμά του. “Μου έπαιξε το “Going Through The Motions” των Blue Oyster Cult και το “Have You Ever Seen The Rain” των Creedence Clearwater Revival και είπε ότι αν δεν μου άρεσαν αυτά, θα καταλάβαινε ότι η όλη δουλειά δεν θα λειτουργήσει. Μετά μου έπαιξε σε ένα grand πιάνο το “Total Eclipse Of The Heart”.” Το κομμάτι αυτό αλλά και το “Faster Than The Speed Of Light” που επίσης της έπαιξε στο πιάνο, προέρχονταν από τη μουσική που είχε γράψει για μία ταινία του 1980, το “Small Circle Of Friends”. Αργότερα ο Meat Loaf θα “γκρίνιαζε” ότι το “Total Eclipse Of The Heart” αλλά και το “Making Love Out Of Nothing At All” που την ίδια χρονιά έγινε τεράστια επιτυχία για τους Air Supply, προορίζονταν για το δικό του άλμπουμ “Midnight At The Lost And Found” (επίσης κυκλοφόρησε το 1983) αλλά τελικά δε βρήκαν το δρόμο τους σε αυτό, επειδή η Epic (η αδελφή ετικέτα της Columbia υπό την ομπρέλα της CBS, τότε, νυν Sony) αρνήθηκε να πληρώσει τον Steinman. Έτσι ο Meat Loaf κατέληξε με παραγωγό τον Tom Dowd και η Bonnie Tyler με την ευκαιρία της καριέρας της.

Για να ηχογραφήσει το “Total Eclipse Of The Heart”, ο άνθρωπος που είχε κάνει παραγωγή στο θηριώδες “Bat Out Of Hell” του Meat Loaf, έφτιαξε μία μπάντα με κορυφαίους επαγγελματίες μουσικούς, όπως ο drummer Max Weinberg, ο κιμπορντίστας Roy Bittan –και οι δύο από την E Street Band του Bruce Springsteen– ο κιθαρίστας Rick Derringer, ο βιρτουόζος του synthesizer, Larry Fast και ο βοκαλίστας Rory Dodd – αυτός που από όλα τα credits που έχει στην καριέρα του ως βοηθητικός τραγουδιστής (από Ted Nugent και Barry Manilow μέχρι Meat Loaf) θα μείνει στην ιστορία ως αυτός που ακούγεται στο κουπλέ του “Total Eclipse Of The Heart” να λέει “Turn Around…” Το trivia στην όλη υπόθεση είναι ότι ένας από τους βοηθητικούς τραγουδιστές στην ηχογράφηση (Holly Sherwood, Eric Troyer) δεν είναι άλλος από τον Bryan Adams, φρέκος ακόμα τότε, στα ξεκινήματά του.

To “Total Eclipse Of The Heart” ανέβηκε πρώτα στο Νο.1 της Αγγλίας. Όταν το άλμπουμ της “Faster Than The Speed Of Light” ανέβηκε και αυτό κατευθείαν στο Νο.1 του chart, η Bonnie Tyler έγινε η πρώτη γυναίκα που το κατάφερε αυτό στη Μεγάλη Βρετανία. Μετά από αρκετούς μήνες, η Columbia αποφάσισε να κυκλοφορήσει το single στην Αμερική. Στο μεταξύ, ο συνθέτης Dean Pitchford που είχε ακούσει το τραγούδι, ζήτησε από την Bonnie Tyler να ηχογραφήσει ένα τραγούδι για την ταινία “Footloose”, κι έτσι πριν καν το “Total Eclipse Of The Heart” μπει στο αμερικανικό chart, άρχισε να ακούγεται στις Η.Π.Α. το “Holding Out For A Hero”, σε σύνθεση και παραγωγή και αυτό Jim Steinman.

Η τροχιά του “Total Eclipse Of The Heart” στα charts όλου του κόσμου είναι απλά πλέον, κομμάτι της ιστορίας. Η Ουαλή star με τη φωνή αλά θηλυκός Rod Stewart (κληρονομιά της από τρεις εγχειρήσεις πολύποδα στις φωνητικές χορδές) και την αγάπη στην Motown soul κατάφερε με μία υπερ-επική lighter – power μπαλάντα από αυτές που εδραίωσαν τον Jim Steinman ως έναν από τους πιο χρυσοφόρους παραγωγούς της υπερδραματικής rock οπερέτας, να κάνει το mainstream να αφιερώνει νευρωτικά, τη μπαλάντα στα “ταίρια” σαν να μην υπάρχει αύριο...

Πέτρες Σκανδάλου #25: Leonard Cohen - "Suzanne"

18/11/16

Η ιστορία της μούσας του Leonard Cohen και του ανεκπλήρωτου έρωτά του για εκείνη.
Μάρκος Φράγκος

Η Ιστορία Ενός Τραγουδιού: Sting – “Fragile”

03/12/15

Η αλήθεια πίσω από το πιο συγκινητικό τραγούδι του πρώην frontman των Police. 

Kelly

Η Ιστορία ενός Τραγουδιού: A-ha - “Take On Me”

01/06/15

Ή καλύτερα, η ιστορία ενός βίντεο κλιπ.

Πέτρες Σκανδάλου #23: Blur - "Beetlebum"

28/04/15

Το δεύτερο μέρος της #BlurWeek ξεθάβει μια κλασική ιστορία τραγουδιού με πρωταγωνιστές τον Damon, τον Brett, την Justine και τα ναρκωτικά.

Η Ιστορία ενός Τραγουδιού: Tori Amos - "Me And A Gun"

26/01/15

Η αφήγηση ενός βιασμού.

Facebook Comments